POTTS, STEVE
Tytuł:Musique Pour Le Film D'Un Ami
Wytwórnia:SouffleContinu Records
Rok:1975/RM
Witamy, Zaloguj się
RN - Realizacja Natychmiastowa oznacza że towar znajduje się na stanie magazynowym sklepu i zostanie wysłany do klienta w ciągu 2 - 3 dni roboczych
RM - realizacja do 30 dni
RC - realizacja może potrwać powyżej 30 dni
D - DELETED - produkt niedostępny - proszę nie zamawiać do momentu zmiany oznaczenia
W przypadku wybrania metody płatności: "Przedpłata na konto" klient powinien dokonać wpłaty dopiero po powiadomieniu przez sprzedawcę o gotowej realizacji zamówienia.
Proszę nie dokonywać wpłaty wcześniej.
Tytuł:Musique Pour Le Film D'Un Ami
Wytwórnia:SouffleContinu Records
Rok:1975/RM
Jazz - Free Jazz
Po raz pierwszy na CD
Wydanie digi-pack + książeczka
POTTS, STEVE - MUSIQUE POUR LE FILM D'UN AMI
Tracklist
1 Marie-France 8:06
2 Tango 5:24
3 Antigone 3:24
4 Bhagavad-Gita 4:56
5 Route 69 1:39
6 Java 0:59
7 Mary-Jo /Voice – Juliette 3:53
8 Poème 3:18
9 Street Blues /Voice – Flipos 6:04
10 Rock (La Défense) 6:54
11 Java 1:03
Muisicians
Accordion – Joss Basselli
Acoustic Guitar, Electric Guitar – Elie Ferré
Alto Saxophone, Soprano Saxophone – Steve Potts
Bongos – Keno Speller
Double Bass – Gus Nemeth, Jean-Jacques (tracks: 2)
Drums – Donny Donable (tracks: 2), Kenny Tyler
Electric Guitar – Christian Escoudé
Piano – Frank Abel
Trumpet – Ambroise Jackson
Recorded at Studio Acousti.
Musique from the film "Sujet ou Le secrétaire aux 1001 Tiroirs" by Joachim Noessi.
Under license from Steve Potts
FOC paper sleeve with OBI
First ever reissue of impossible to find French soundtrack by Steve Potts. Mixing elements of spiritual jazz, free funk and dirty grooves, the album was mixed by Jef Gilson. In 1975, Steve Potts left Steve Lacy for a time to compose 'Musique Pour Le Film D'un Ami' following the proposition from the film's director Joaquín Lledo. With guest musicians from varied horizons (Ambrose Jackson, Jean-Jacques Avenel, Frank Abel, Elie Ferre, Christian Escoude), the saxophonist recorded a soundtrack ranging from modal jazz to free funk and from dirty grooves, to java wah-wah with disconcerting elegance. Rather than blaxploitation, Potts and his group offer us their mixploitation made in Paris which would be recognised way beyond the boundaries of La Defense.